Játékok : Star Wars: Knights of the old Republic II |
Star Wars: Knights of the old Republic II
2007.07.25. 11:31
A Lucasarts, és az egyéb cégek által fejlesztett SW játékok, már kivesézték a Klón háborúkat, és a Galaktikus Civil Háborút is. Ekkor jött a kérdés: Vajon mivel kápráztassák el a kedves játékosokat, akik már alig várják, hogy ezévi Star Wars játékukat kezük közé kapják? A Lucasarts gondolt egyet és összefogott a BioWare-rel, és megalkották 2003. egyik legjobb játékát: a Knights of the Old Republic-ot. A game egycsapásra forradalmasította az RPG műfajt, elnyerte sokaknál az Év legjobb sztorija, illetve az Év legjobb játéka címet is. A címből lehet sejteni; a "nagyon" régi köztársaságban kell a jókkal legyőznünk a gonoszt, vagy fordítva. Ezt az irányzatot vitték tovább a Knights of the Old Republic 2-ben, ahogy az alcímből, a Sith Lords-ból is lehet sejteni, itt inkább a sötét elemek dominálnak. Vajon a második rész méltó a K.o.t.O.R névre? Nemsokára megtudhatjátok, de előbb tekintsük át az előzményeket, vagyis mi történt a két rész között.
Még mindig a messzi-messzi galaxisban... |
Az előző bekezdésben azért tettem a régi köztársaság elé a "nagyon" szócskát, mert, mint a Kotor első részében, itt is 4000 évvel az első Star Wars epizód előtt járunk. A második részben 4 évvel Darth Malak halála után vagyunk, ahol ezúttal három sith nagyúr szorongatja a köztársaságot, névszerint: Darth Sion, egy összeégett testű, szürke bőrű ember, (aki a dobozon látható, piros fénykarddal) Darth Nihilus, aki egy számomra ismeretlen faj tagja, és maszkot visel, illetve Darth Traya. Miért is van válságban a köztársaság? Nos, azért, mert az összes Jedit megölték a Katarr-i naggyűlés alkalmával, és már csak néhányan maradtak életben. Mi egy olyan Jedit alakítunk ebben az RPG játékban, akit száműztek a Jedik közül, mivel a Jedi tanács kérése ellenére részt vett a mandalori háborúban. Most azonban, hogy ennyire megfogyatkoztak a Jedik, mindenkire szükségünk van, ezért első feladatunk az, hogy a galaxisban különböző bolygókra emigrált Jediket felkutassuk, és "összegyűjtsük",- vagy ha a sötét oldal szolgálatában állunk- megöljük őket. Természetesen nem vagyunk egyedül, mert mellettük állnak barátaink, akik (majdnem) mindenben segítenek. |
|
A játékmenet röviden, és a BioWare harcrendszer |
A fejlesztő; Obsidian nem akart új irányítást ajándékozni a Sith Lords-nak, inkább maradt a jól bevált BioWare harcrendszernél. Ha valaki nem ismeri ezt a fajta irányítást, akkor röviden leírom e pár sorban. Előrehaladni a W, A, S, D billentyűkkel lehet, VAGY az egér két gombját lenyomva. Ha a kiválaszott karakterünk, ellenséget lát akkor a játék megáll iyenkor kiválaszthatod, hogy milyen fegyverrel akarsz támadni. Tulajdonképpen ilyenkor lehet "megszerkeszteni" a műveletsort, amivel a túlvilgára kívánod segíteni az ellent. Ezt három kisebb rublikában teheted meg, itt le-fel nyilakkal tudsz válogatni a stuff-ok között. Három rublika, három kategóriát tartalmaz: fegyverek, jedi/sith erők, illetve gránátok. Játékmenetileg szintén nem okozott csalódást a játék; hogy miért is? A következőkben kiderül. Na, szal hol is kezdjem? Ugyebár a Sith Lords szintén sokkal darkosabb, mint általában a második részek szoktak lenni, gondoljunk csak a Prince of Persiára. Azonban, míg a Prince of Persiának jól állt ez a sötét stílus, addig ha a KOTOR 2 előtt nem lenne a Star Wars főcím, akkor az ember nem is gondolná, hogy SW játékkal játszik. (Esetleg a fénykard az ami emlékeztet a 2003-as vidámabb első részre.) A kezelőfelület világoskékről, sötétzöldbe váltott a game, és a Jedik helyett immáron a Sithek lettek a "főszereplők". Halál komolyan mondom, hogy amikor először kezdtem játszani a game-mel, a monitor fényerősségét feljebb kellett tolnom, aztán mikor kiszálltam a progiból vissza. Kész röhej. Azonban, hogy ez az új stílus kinek jó, kinek rossz hír; ízlés kérdése. A főmenüben egyébként az Emperor's Throne room című zene hallható, kicsit átalakítva, ami már érezteti a játszani kívánó főemlőssel, hogy nincs biztonságban. Ha valaki játszott az előző résszel, akkor az Új Játék menüpont nekik nem jelent újdonságot. (karakter kasztjának, nevének, képességeinek, és egyéb fontos dolgainak kiválasztása. A változás azonban itt annyi, hogy míg Revan esetében nem választhattunk Jedik közül, addig itt már tudjuk használni az erőt, és választhatunk, hogy Jedi Védelmező, Jedi Őrszem, avagy Jedi Tanácsos akarunk lenni. Amint ezek megvannak, az Ebon Hawk-ot láthatjuk, amint az űrben halad szétesőfélben, és a fedélzetén mindenki halott. Azonban egy droid, pontosabban T3-M4, akit ismerhetünk az első részből, még működőképes, és vele kell rendbe hoznunk a hajót. Ez a rész egy rövid Tutorialnak is fogható fel. |
|
Befolyásolható társak |
Szerintem mindenki tudja, hogy akár lehetünk lehetünk a jó oldalon, és olyan Jedi válhat belőlünk, aki hű a köztársasághoz, avagy a rövidebb utat választjuk, és csak magunkra gondolunk, a dühünkből merítünk erőt, vagyis a Sith-ek útját járjuk. Nem mondtam ezzel újdonságot, hiszen ez a lehetőség már adott volt az előző részben. Azonban itt a második rész, ahol már társaink is utat választanak magunknak, és mi is segítségükre siethetünk, vagyis ha elég befolyást szerzünk felettük, akkor képesek vagyunk akár meggyőzni az igazunkról, illetve átállítani őket akár a jó, akár a sötét oldalra. Ha már társainknál tartunk, akkor említenék néhány szót róluk is. Van két droidbarátunk névszerint: T3-M4, és a remek humorral megáldott, bérgyilkos robot: HK-47. Mindenképpen szeretnék párat említeni cinikus megjegyzései közül. Tudja mindenki, hogy az ilyesfajta droidok nem szeretik a felesleges fecsegést, nos HK-47 is ilyen, mi sem bizonyítja jobban ez a szituáció: "Szeretnék még több kérdést feltenni." Mégtöbb kérdés. Csodálatos." Ám, ha kissé egyértelmű kérdést teszünk fel neki, akkor is poénosan válaszol, példa erre: " Nem tudod, hogy miért üldöznek engem a Sith bérgyilkosok?" Nem tudom, gazdám. Talán az a pár száz sith, akit maga nyírt ki, tehet a dologról." Csapatunkban megtalálható: Bao-Dur, egy zabrak technikus, Kreia, az idős hölgy, aki jedinek adja ki magát, Handmaiden, az echani harcdművészet mestere, Atton, aki egy csempész, és jól tud pazaak-ozni, Visas, a miraluca faj utolsó tagja, Mandalore, a maroknyi mandalori csapat vezére, GO-TO, a Nar Shadda-i exchange vezetője, és végül, de nem utolsó sorban Bao-Dur házikészítésű, repkedő, robotgömbje. Azonban nem túl barátságosak eleinte ezek a karakterek, de ha szerzünk felettük némi befolyást többet tudhatunk meg múltukból, sőt akár tanítványunknak is fogadhatjuk. Nem tudom, hogy emlékeztek rá, hogy Bastila, az első részben Revan erőérzékenységét észrevette, és Jedi-t képezett belőlünk, a Jedi Tanács segítségével. Pontosan így működik a dolog a Kotor 2-ben is, azonban ahhoz, hogy Jedit, vagy akár Sithet faragjunk bármelyik társunkból, el kell nyernünk teljes bizalmukat. |
|
Harmadik rész? Remélem lesz! |
Szerintem érdemes volna folytatni ezt a témát, ha nem is több, de legálább egy harmadik, befejező epizóddal, amire várhatunk is, mivel igencsak folytatásgyanús törije van a Sith Lords-nak. Nem lenne rossz ötlet, ha a fejlesztést legközelebb a már bizonyított, BioWare gárdára bíznák, mert szerintem alulmaradt ez a rész az előzőhöz képest. Buggal egyébként nem találkoztam a játék során, esetleg ezzel az örömhírrel szolgálhatok. Értékelést pedig máris mondok. Grafika: 10/9, Hangok: 10/9,5, Zene: 10/8,5, Játszhatóság: 10/9, Irányíthatóság: 10/10. Összesítve (százalék): 92%. Gépigény: Pentium 4, ASUS Radeon 9550, 1,5 ghz, illetve 512 MB Ram. |
| Forrás:GameStar
|