Kezdjük először a 15 küldetéssel. Ezeket a fejlesztő három kampányba sorolta be, mindegyikben öt-öt küldetést kell a játékosnak teljesítenie. A küldetések nem túl sok variációt képviselnek, néhány az eredeti játékban is megszokott kalandozós-mászkálós, a többi pedig a városépítős-fejlesztős vonulatba tartozik. A játéktervező valamilyen ismeretlen oknál fogva a teljes első kampányból kihagyta a törpéket, így a szakállas pörölyös fickókra egészen a második kampány elejéig kell várni. Így a teljes első kampány olybá tűnik, mintha csak az eredeti játék Griff birodalombeli mennyországi harcosainak a küldetését folytatná. A 10 új térkép, a véletlen térkép generátor és a térképszerkesztő szerencsére elegendő munícióval látja el a játék fanatikusait, így a kissé vérszegény kampányok és a korábbi hat oldalhoz képest az egyetlen új oldal megjelenése által okozott csalódást feledtetni tudják.
A játékmenet szinte egy az egyben másolja az eredeti játékot, az egyetlen komolyabb újítás a régóta sokak által várt – sőt, követelt – karavánok beépítése. Ezzel a megoldással (mely egyébként a HoMM IV egyik közkedvelt újítása volt annak idején) a játékos úgy tudja automatizálva átcsoportosítani a térképen a seregeit, hogy nem kell mikromenedzselve egy, csupán „szállításra” kinevezett hőssel saját magának küldözgetnie őket ide-oda a térképen.
Az eredeti játék még nincs egészen egy éves, így nem meglepő, hogy a kiegészítőben változtatás nélkül találjuk meg a teljes grafikus rendszert. A törpék, ahogy eddig is sejtettük, részben a zord északi havas hegyekben, részben a föld alatt élnek, így a hozzájuk tartozó grafikus elemek is ezt tükrözik. Szép hófödte tájakban gyönyörködhetünk a kampányuk alatt. Zene, zörejek, zajok tekintetében sincs semmilyen változás.
Az eredeti játék rajongóinak a kiegészítő kötelező darab, de aki az eredeti játékot sem szerette igazán, ebben sem fog találni olyan újdonságot, ami miatt érdemes lenne megvennie az eredetit, meg még ráadásul a küldetéslemezt is.
Forrás:PC Dome