Miutn ugyebr Blizzard jtkrl van sz, a nagy bejelents ksretben bemutattak egy cinematic trailert is. De mghozz micsoda trailert! A Blizzardnak van egy olyan rossz szoksa, hogy megcsinlja a jtkaihoz a render-animokat, htradlve, gonosz kis vigyorral az "arcn" figyeli a tbbi cget, ahogy vrt izzadva prbl felfejldni az j etalonhoz, majd amikor mr valaki egy kicsit is megkzelti – na, nem mondanm, hogy megszorongatja, csak ppen "feltnik a kanyarban" –, akkor aztn az j anim sznvonalval durvn a srba tipor mindenkit. Na ppen ez trtnt most is. Kicsit krlmnyes gy rni egy ngy-t perces kisfilmrl, hogy ne spoilerkedjek, htha valaki mg nem ltta, de azrt megprblom. Merthogy a fent emltett srba tiprs gy trtnik, hogy ebben a trailerben... hogy is mondjam csak... gyakorlatilag nem trtnik semmi... Legalbbis a StarCraft univerzumnak, vagy akr csatinak lptkhez mrve egszen jelentktelen dolog trtnik, az ember mgis csak ttott szjjal tudja bmulni. n nem szmoltam, hogy hnyszor nztem vgig zsinrban, de legalbb tzszer... aztn ellrl megint, kikockztam, lelasstottam, visszatekergettem, s kerestem az apr finomsgokat, amiket azeltt nem vettem szre. s mindig talltam is, s a kvetkez tz megtekintsnl is fogok tallni, egszen biztos vagyok benne.
A msik filmecske, ami nyilvnossgra kerlt, az "Artwork and gameplay trailer", mely concept rajzokat vonultat fel, s nhny percnyit a jtkbl akci kzben. Az artworkk kztt rengeteg rgi "kedves" ismerst tallhatunk, mindegyiken van persze valami tuning, csak hogy kis fogalmunk lehessen rla, mik lesznek az jtsok a jtkban. Pldul a hydralisknek mr nem egy, hanem hrom hatalmas karma van a karjain, a zerglingnek kis szrnya ntt, a marine meg kapott valami jetpack-szer cuccot, igaz, felfel nz tolsugrral, aminek mindezidig szmomra tisztzatlan a szerepe. A teljesen j egysgek sem maradhatnak el, amelyek els rnzsre kicsit furcsk, de ht annak idejn furcsa volt a hydralisk is, ma meg mr fel sem tnne, ha szembe jnne velem az utcn... j fajrl viszont nincs inf. A hivatalos honlapon is csak a hrom rgihez tallunk linket, ebbl a protoss adatlap mr aktv, nhny egysg lersval, a zerg s a terran viszont mg "coming soon". A FAQ-ban sem emlegetnek j fajt, sokkal inkbb a hrom rgi stlust mg jobban elklnt j egysgeket, s ezeknek a tkletes kiegyenslyozst, ppgy, mint a nagy eldnl, s amely kiegyenslyozottsg ilyen halhatatlan alkotss tette azt.
A YouTube tele van elmosdott shakycames cuccokkal a WWI-n felvett jtkmenetrl, de rviddel a rendezvny utn a hivatalos oldalra is felkerlt az egsz bemutat anyaga HD felbontsban. A leginkbb a Protoss fajra pl bemutat a hivatalos honlapon is bemutatott egysgeken kvl nhny msikat is bemutat, kpessgeikkel s rvid kerettrtnetkkel egytt. A grafikn mr most ltszik, hogy nem viszik tlzsba a dolgot, nem lesz a jtknak horribilis gpignye, de azrt mr gy is ltszanak az j engine apr finomsgai, mg ha elsre olyan rzse is lehet az embernek, hogy csak egy moddolt WarCraft III-at lt. Vgl is a grafika sznvonalt majd az els jtszhat demo megjelensekor tudjuk igazn megtlni, de akrmilyen is lesz, biztos vagyok benne, hogy kivl jtk lesz, s ugyanannyi idre fog lektni minket ez is, mint az eldje. Gondoljunk csak bele! Mikor is adtk ki a StarCraftot? 1998-ban! Majd' 10 ve! s arrl is azok voltak az els benyomsok, hogy bizony csnya, meg elavult a grafikja, meg hogy mg a hzon bell ksztett WarCraft II is szebb volt nla, ennek ellenre a mai napig nem tudtak nla jobb, npszerbb RTS-t csinlni. El is kelt belle 9,5 milli darab. n mr akkor mondogattam, hogy a StarCrafttl a "Best RTS Ever" titulust majd csak a StarCraft 2 fogja elvenni, mikor mg sz sem volt rla, hogy ksztik... ht most mr remnykedhetem, hogy igazam is lesz.
Az j egysgek tbbsgrl csak tallgatni tudunk a concept rajzok alapjn, rszletesebb inft csak nhny Protoss egysgrl tallunk a hivatalos honlapon. Termszetesen jra tallkozhatunk a Zealotokkal, akik a karjaikon lv fkusz-kristlyok ltal Pszi-pengkkl formlt energijukat hasznljk fegyverknt. j kpessgk, hogy testket kpesek tiszta energiv alaktani nhny pillanatra, ami alatt villmgyorsan tudnak mozogni, csnya meglepetseket okozva ezltal az ellensgnek. A j reg Dragoonokat most Immortalok kpben fogjuk viszontltni, ersebb fegyverzettel s energiapajzzsal felszerelve. Feladatuk tovbbra is a kzelharcosok, leginkbb a Zealotok tmogatsa. Az energiapajzsuk kis szpsghibja, hogy csak nagy sebzst okoz lvsekre aktivldik, gy kzifegyverekkel szemben srlkenyebbek, mint a Siege Tankok lvseivel szemben. A Stalkerek mr egy jfajta egysget kpviselnek. ket a dark templarok hoztk ltre a Dragoonok mintjra kszlt fmtest formjban, amit a Templar rnyk-esszencija irnyt. Feladatuk a felderts, s a teleportl kpessgk ltal lehetv tett, vratlan helyekrl vgzett rajtats. A Phase-Prism nem teljesen j egysg, a rgi csapatszllt repl utdja. Az egysgeket – legyenek organikusak vagy mechanikusak – tiszta energiv alaktja, ilyen formban a megfelel helysznre szlltja, majd ott visszaalaktja. j kpessge, hogy leteleptve kpes a krltte lv Protoss pleteket energival elltni, gy a megsemmislt Pylonokat tudjuk gyorsan ptolni, vagy elretolt llsokat tudunk villmgyorsan felpteni. A honlapon nincs mg kint, de a koreai bemutatn emltst tettek a Colossus nev hatalmas lpeget egysgrl is, amely a kisebb sziklafalakat, szintklnbsgeket nemes egyszersggel tlpi, erssge a fldi egysgek ritktsban mutatkozik meg, m lgvdelme nincs. Ilyenkor jn be a kpbe a Phoenix air superiority fighter, azaz lgi flnyt biztost vadszgp, melynek specilis kpessge fegyvereinek tltltse, ezltal nagyobb sebzst okozva, viszont ha ettl az ellenfl mg nem semmisl meg, akkor kezddnek a problmk, mivel tltlts utn nhny msodpercig tehetetlen. A lgi nehztzrsg a Warp Ray, amely komolyabb pnclzattal br egysgekre s pletekre specializldott. Ez eddig mind szp s j, de ami igazn llegzetelllt volt, az a Protoss anyahaj, amibl egyszerre csak egy lehet a jtkosnak, de amint azt lthattuk, az is tbb mint elg. Specilis kpessgeinek egyike, hogy krnyezetben az ellensg szmra lelasstja az idt, a lgvdelmi raktk egyszeren megllnak a levegben, eslyk sincs az anyahajban krt tenni, s amint a vdburok megsznik, csak rtalmatlanul lepotyognak a fldre. Ha pedig az anyahaj nagyobb lgitmadst kap, generlni tud egy fekete lyukat, ami beszippantja az egsz lgiflottt, ha hatsugron bell van.
Az egysgek mellett egy pletrl is kapunk nmi inft: a Gateway ismt megjelenik, feladata a kisebb Protoss fldi egysgek – kzttk a fent emltett Zealot, Stalker, s Immortal – "gyrtsa", de ha Warp Gate-re felfejlesztjk, akkor mr nemcsak a kzvetlen kzelben tudja az elkszlt egysgeket kirakni, hanem brhol a felptett Pszi-mtrix terletn. (Ez – ha jl sejtem – a Pylonok ltal lefedett terletet jelenti.)
A teljessg ignye nlkl mg vlogattam ezt-azt a FAQ-bl: termszetesen lesz sztori alap egyjtkos md, s az elmaradhatatlan multi. A plyaszerkesztt j szoksukhoz hven most is kiadjk. A PC s a Mac vltozat – csakgy, mint a klnbz nyelv verzik – egyszerre fognak megjelenni. A Battle.net nhny j feature-rel lesz gazdagtva, de hogy mik lesznek ezek, az egyelre nem tudni. Voltak mr nevetsges prblkozsok arra nzve, hogy RTS jtkot konzolra adjanak ki, a Blizzard nem tervezi elkvetni ezt a hibt. Korosztly-besorolst tekintve a "Teen" kategria van megclozva. A jtk Vista s XP alatt is futni fog, kompatibilis lesz a DirectX 10-zel, de hogy lesznek-e benne csak a DX10 ltal megjelenthet effektek, az mg nem biztos. A realizmus fokozsa rdekben a mr jl ismert Havoc fizikai rendszer lesz kerl az SC2 engine-jbe. A legfontosabb, legrdekfesztbb krdsekre azonban nem kapunk vlaszt: mg azt sem tudhatjuk, hny tvezet film lesz a jtkban, vagy hogy lesznek-e a sztoriban visszatr rgi kedves ismersk, esetleges btrl, jtszhat demrl, s rendszerignyrl meg aztn abszolt semmi hr. A megjelens idpontjt meg mr emlteni sem merem...
Forrs:PC dome